Skip to main content
M-Education
  • Home
  • More
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Türkçe ‎(tr)‎
Log in
Home

M-Education LMS

    • 2022-2023 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ

      ÇEVRİMİÇİ YAPILAN SINAVLARA İLİŞKİN KURALLAR

       ·         İlgili bölümler tarafından duyurulan tarih ve saatte öğrenciler, UBYS->Öğrenci Bilgi Ekranı->Derslerim üzerinden ilgili sınavlara katılacaklardır. Öğrencilerin sınav programında belirtilen tarih ve saatte sınava katılmaları kendi sorumluluklarıdır.

      ·         Çevrimiçi yapılan sınavlar için gerekli teknik donanımın (internet, bilgisayar, tablet, cep telefonu, kamera, mikrofon vb.) temini öğrencilerin sorumluluğundadır ve bu donanımların kullanımı öğrencilerin yükümlülüğündedir.

      ·         Çevrimiçi sınavlarda da Üniversitemizin Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölümünde yer alan Sınavlara İlişkin Genel Esaslar geçerlidir. Bu yönetmeliğin 22. Maddesi esasıyla sınavın düzeni dersten sorumlu öğretim elemanı tarafından sağlanacak olup öğrencilerin bu düzene uymaları gerekmektedir. Sınavlarda kopya çeken, kopya girişiminde bulunan veya kopyaya yardım edenler ile sınavlarının değerlendirilmesi sırasında kopya çektiği ya da yardım ettği tespit edilen öğrenciler, o sınavdan sıfır almış sayılır ve disiplin soruşturma süreci başlatılır.

      ·         Her öğrencinin her bir sınavına sadece bir kez giriş yapma hakkı bulunmaktadır. İnternet bağlantısı kesilmesi gibi durumlarda sınav süresi geçmeye devam etmektedir. Bu nedenle öğrencilerin internet bağlantılarını kontrol ederek sınava giriş yapmaları önem arz etmektedir.  Sınav modülünün üstünde yer alan “Sınavı Bitir” butonuna tıklayıncaya kadar sınavlar teslim edilmemiştir. “Sınavı Bitir” butonuna tıklanıldıktan sonra sınavın teslim edildiğine dair bir uyarı mesajı görüntülendiğinde sınav tamamlanmış demektir. Sınavın teslim edilmesi öğrencilerin sorumluluğundadır.

      ·         Öğretim elemanı tarafından sınavdaki sorular arasında gezinmeye izin verilmediyse ve her bir soru için belirli bir süre verildiyse, bu süre ilgili soruya yanıt verilebilecek süre anlamına gelmektedir ve bu süre zarfında öğrenci ilgili soruya yanıt vermezse boş bırakılmış sayılır ve diğer soruya otomatik geçiş yapılır.

      ·         Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) uyarınca öğretim elemanlarımızın hazırladığı sınavlar ve sorular, öğretim elemanlarımızın kişisel verisi olarak değerlendirilecektir. Bu sınav ve soruların depolanması, saklanması, başka platformlarda paylaşılması, yanıtların dağıtılması gibi durumlarda KVKK ihlali yapan kişi/kişiler sorumludur. Bu ihlali yapan kişiler hakkında yasal işlemler yapılacaktır.

       

      **Öğrencilerin ÇEVRİMİÇİ SINAVLARA KATILMALARINA ilişkin kılavuz için tıklayınız.

      **Öğrencilerin SİSTEME ÖDEV YÜKLEMELERİNE ilişkin kılavuz için tıklayınız.


    • Dönemin üçüncü haftasından itibaren Uzaktan Öğretim Yöntemi ile yapılacak dersler için kullanılacak Uzaktan Eğitim Sistemine ilişkin bilgilendirme;

       1. Uzaktan eğitim dersleri Üniversitemiz Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi (ÜBYS) üzerinden yürütülecektir. ÜBYS ile Uzaktan Eğitim Sistemi birbiriyle bütünleşik hale getirilmiştir.

      2. Öğretim elemanları, https://ubys.munzur.edu.tr/ adresinden ÜBYS'ye giriş yaptıktan sonra, Öğretim Elemanı Sistemi’ne yansıyan ilgili ders programı doğrultusunda, canlı ders (senkron ders) oluşturabilecektir. Sistemde senkron ders oluşturulmasına ilişkin bilgilendirici kılavuz için tıklayınız.

      3. Ders programlarının tanımlanmasındaki eksiklikler, derslerin sistemlerinde görünmemesi gibi sebeplerden işlenemeyen senkron dersler, asenkron ders olarak işlenebilecektir. Sistemde asenkron ders oluşturulmasına ilişkin bilgilendirici kılavuz için tıklayınız.   ***Senkron ve Asenkron dersler, dersten sorumlu öğretim elemanı tarafından her bir ders saati için en az 25 dakika olacak şekilde yapılmalıdır.

      4. Öğrencilerin ÜBYS ile Uzaktan Eğitim Sistemine giriş ve derslerine katılımlarına ilişkin kılavuzlar aşağıda verilmiştir;

      o   Senkron Dersler

      o   Asenkron Dersler

      5. Öğrenciler, öğretim yönetim sisteminin mobil uygulamasını nasıl kullanabileceğiyle ilgili kılavuza buradan ulaşabilir.

      *** Sisteme ders, öğrenci ve öğretim elemanlarının verilerinin  yansımaması durumunda, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (0428 213 17 94 -1316) ile irtibata geçilmelidir.

Skip course categories

Course categories

Collapse all

Birimler

FAKÜLTELER

ENSTİTÜLER

MESLEK YÜKSEKOKULLARI

REKTÖRLÜĞE BAĞLI BÖLÜMLER

İNGİLİZCE HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARI (1)

UZEM (1)

ARAŞTIRMA MERKEZLERİ

YÖK ANADOLU PROJESİ

AÇIK DERS MALZEMELERİ

Dijital Çağda Yükseköğretimde Öğrenme ve Öğretme

FORMASYON EĞİTİMİ


You are not logged in. (Log in)
Data retention summary
Powered by Moodle